Πως να αναπτύξεις την επιχείρησή σου
Τακτικές ανάπτυξης για υφιστάμενες επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες
Σκοπός κάθε επιχείρησης είναι η ανάπτυξη και η κερδοφορία.
Μια επιχείρηση είναι ένας ζωντανός οργανισμός που πρέπει να αναπτύσσεται. Όχι, δεν χρειάζεται απαραιτήτως να μεγαλώσει σε μέγεθος αλλά σίγουρα χρειάζεται να αναπτύξει τα έσοδά της, το πελατολόγιό της, τα μερίδια αγοράς και την αναγνωρισιμότητά της. Και αυτή η ανάπτυξη πρέπει να γίνει βάση σχεδίου, όχι στην τύχη. Η έλλειψη πόρων δεν είναι δικαιολογία, είναι μία φυσιολογική κατάσταση για τις περισσότερες επιχειρήσεις. Το πρόβλημα ανάπτυξης που έχουν οι μικρές επιχειρήσεις δεν είναι μόνο θέμα πόρων, είναι κυρίως θέμα άγνοιας της κατάστασης και συστηματικής δράσης. Χρειάζεται καθαρότητα σκέψης και μεθοδικότητα.
Καλώς φτάσαμε ως εδώ... και τώρα τι κάνουμε;
Σε ποιο σημείο βρίσκεται η επιχείρηση; Ποιος είναι ο πελάτης, ποιο είναι το προϊόν, τι προσφέρει, πως διαφέρει, πως ακολουθεί την αγοραστική δύναμη του πελάτη; Πως εξυπηρετείται ο πελάτης, πως πείθεται να αγοράσει, πως έρχεται να ξαναγοράσει; Τι συμβαίνει στην αγορά; Πως αλλάζουν οι συνήθειες και η συχνότητα αγοράς, τι νέο εμφανίστηκε, τι κάνει ο ανταγωνισμός; Αυτές είναι μερικές πολύ βασικές ερωτήσεις που χαρτογραφούν την περαιτέρω ανάπτυξή της. Ερωτήσεις όμως που οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν ξέρουν να απαντήσουν επειδή κανείς ποτέ δεν τους δίδαξε κι επειδή και οι ίδιοι οι επιχειρηματίες αδιαφόρησαν να μάθουν. Και πως περιμένεις μετά να προοδεύσει το μαγαζί σου; Αν δεν ξέρεις τι γίνεται μέσα στο μαγαζί και δεν μπορείς να διαβάσεις την αγορά για να καταλάβεις το αγοραστικό κοινό, πως περιμένεις να αναπτύξεις την επιχείρηση;
"Το βρήκα! Digital marketing!"
Φυσικά και πρέπει να συμμετέχεις στον ψηφιακό κόσμο αλλά αυτό από μόνο του δεν αρκεί. Τι να το κάνεις το digital όταν σου λείπει το marketing; Αν δεν έχεις καλό προϊόν (ή αν το προϊόν σου είναι ξεπερασμένο), αν δεν ξεχωρίζεις στα μάτια του πελάτη, αν δεν προσφέρεις επιλογές και καλή εξυπηρέτηση, αν δεν στοχεύεις στην αγοραστική του δύναμη, πως θα σε βοηθήσει το digital; Αν κάνεις λάθη που σου κοστίζουν χρήματα, αν διαπραγματεύεσαι λάθος, αν δεν παρακολουθείς την αγορά να δεις προς τα που πηγαίνει, αν δεν ανανεώνεις το προϊόντολόγιό σου, πως θα σε βοηθήσει το digital; Ένα κανάλι διανομής είναι, δεν είναι μάγος ούτε πανάκεια. Αν το business είναι προβληματικό, το digital δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα. Αν ο επιχειρηματίας δεν ξέρει που πρέπει να κοιτάξει ό,τι κάνει είναι πεταμένα λεφτά.
Ότι δεν αναπτύσσεται, πεθαίνει.
Επιχειρήσεις οι οποίες δεν αναπτύσσονται, καταλήγουν να "παλιμπαιδίζουν" επιχειρηματικά παλεύοντας για χρόνια με τα ίδια πράγματα που θα πρεπε να είχαν μάθει όταν ήταν στα γενοφάσκια τους. Κι όταν τους βρίσκουν φουρτούνες είναι αγύμναστες στο να βρίσκουν λύσεις και να ξεπερνάνε τον ανταγωνισμό. Και κάπου εκεί συμβιβάζονται με το "μεροκάματο". Ή κλείνουν.
Κάθε μικρή επιχείρηση έχει τα μέσα για να αναπτυχθεί!
Αρκεί να ξέρει που να κοιτάξει και τι να διορθώσει. Ο μηχανισμός ανάπτυξης είναι ενσωματωμένος μέσα στον επιχειρηματικό σχεδιασμό. Δεν βρέθηκε όμως κάποιος να εξηγήσει στον μικρό επιχειρηματία σχεδιασμό & προϋποθέσεις ανάπτυξης σε γλώσσα που καταλαβαίνει. Αυτό το πρόβλημα ήρθε να διορθώσει το Business basics.
Τι προσφέρει αυτό το πρόγραμμα coaching;
Τι πρέπει να ελέγξεις και πως, που πρέπει να κοιτάξεις και με ποιο φίλτρο να το κατανοήσεις. Ποιες δυνάμεις ασκούνται πάνω στην επιχείρηση, πως επηρεάζουν έσοδα και κερδοφορία. Ποιες είναι οι κλασσικές και αποδεδειγμένες τακτικές ανάπτυξης εσόδων και πως ταιράζουν στην επιχείρησή σου. Ποια είναι μια καλή στρατηγική σύμφωνα με την εικόνα της αγοράς και τον ανταγωνισμό. Μπορούμε να τα διορθώσουμε όλα; Όχι. Μπορούμε όμως τα περισσότερα! Δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι για την πορεία της αγοράς, μπορούμε όμως να την παρατηρήσουμε και να προσαρμόσουμε το μαγαζί μας στα νέα δεδομένα. Ίσως δεν μπορούμε να πετύχουμε χαμηλότερα κόστη συγκριτικά με τον ανταγωνιστή μας αλλά μπορούμε να φτιάξουμε νέα προϊόντα ή να ανακαλύψουμε ένα νέο κοινό και μια νέα ανάγκη. Πάντα προπαθούμε να βελτιστοποιήσουμε. Κάποιες φορές προσπαθούμε να καινοτομήσουμε. Και τα δυο αποσκοπούν στο ένα πράγματα που ενδιαφέρει κάθε επιχείρηση: περισσότεροι πελάτες, περισσότερα έσοδα και κέρδη.
|
Μεταξύ άλλων θα μάθεις:
|
Το coaching αυτό απευθύνεται σε επιχειρηματίες που είναι αποφασισμένοι να βελτιωθούν! Να αποκτήσουν νέες ικανότητες, να δοκιμάσουν νέες μεθόδους. Τίποτα δεν αλλάζει αν η επιχείρηση δεν επενδύσει χρόνο και ενέργεια για να πετύχει αυτό που θέλει. Το πρόγραμμα αυτό δεν "συμβουλεύει" απλώς αλλά διδάσκει πως να σκέφτεσαι έτσι ώστε και στο μέλλον να μπορείς να λύσεις παρόμοια προβλήματα. Μετά το πρόγραμμα θα έχεις στα χέρια σου νέες δεξιότητες, νέες γνώσεις και ένα πλάνο δράσης. Και την νέα αυτοπεποίθηση ότι μπορείς πλέον να ελέγξεις καλύτερα την πορεία της επιχείρησής σου.